داشتن صورت لاغر گله‌ی خیلی از خانم‌ها است چون معتقد هستند که صورت لاغر چهره آن‌ها را نازیبا نشان می‌دهد. تکنیک‌های آرایشی برای پوشاندن ایرادهای صورت و حتی فرم صورت است برای پر نشان دادن چهره هم ترفندهای آرایشی وجود دارد که به راحتی می‌توانید صورت لاغر و کشیده خود را پر و خوش فرم جلوه دهید. با پر نشان دادن صورت بقیه اجزای چهره هم متناسب دیده خواهند شد.

نکات آرایشی صورت لاغر

۱- اگر صورت لاغری دارید و مایل هستید که پر دیده شود باید دور کرم‌های برنزه را خط بکشید چون کرم‌های خیلی تیره‌تر از پوست شما، صورتتان را لاغرتر از آن چه که هست نشان می‌دهد پس کرم پودر هم رنگ و حتی یک درجه روشن‌تر از پوستتان بزنید.

۲- یکی از نکات آرایشی صورت لاغر این است که نباید سراغ رژ گونه‌های غلیط و تیره رنگ بروید بلکه باید رژ گونه‌تان را کم‌رنگ و کاملا ملایم بزنید. همچنین بهتر است از رژگونه‌های براق استفاده کنید تا گونه و صورت شما را پر نشان دهند.

۳- برای رعایت نکات آرایشی صورت لاغر باید به شکل ابروهایتان دقت کنید. برای این که صورتتان پر دیده شود هیچ گاه ابروهایتان را بیش از حد نازک نکنید چون با نازک کردن ابروها صورت لاغرتر و کشیده‌تر از آن‌چه هست دیده خواهد شد پس انتخاب مناسبی نیست. ابروهایی صورت را شما را چاق نشان می‌دهند که کمی کوتاه و پهن باشند.

۴- هیچ گاه داخل چشم مداد مشکی نکشید چون هم چشم‌های شما را ریز نشان می‌دهند و هم صورتتان را لاغرتر جلوه می‌دهند.

۵- در رعایت نکات آرایش صورت لاغر ، استفاده از  سایه چشم روشن و براق را فراموش نکنید چون کمک زیادی به پر دیده شدن صورت خواهند کرد.

۶- کمی حجیم کردن لب‌ها با کمک خط لب و برق لب هم می‌تواند صورتتان را تا اندازه‌ای درشت‌تر نشان بدهد. خط لبی کمی تیره‌تر از رژ‌لب‌تان بکشید. به این ترتیب، لب‌های شما کمی حجیم‌تر و صورتتان هم کمی پرتر نشان داده خواهد شد.

۷- اگر علاقه دارید خط چشم بکشید، باید خط چشم‌تان را نازک و کوتاه بکشید تا چشمانتان گرد دیده شود و این روی حالت چهره و فرم صورت هم تاثیر مثبتی می‌گذارد و صورتتان پر دیده می‌شود. خط چشم‌های بلند و کشیده، صورت را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند

۸- اگر دوست داشته باشید، می‌توانید همزمان از خط چشم و ریمل برای آرایش چشم‌ها استفاده کنید تا چشم‌هایتان قدری درشت‌تر و در نهایت صورتتان پرتر به نظر بیاید.

۹- سیاه بودن اطراف چشم مشکل بسیاری از خانم‌ها است که چهره را لاغر و سن را زیاد نشان می‌دهد. اگر دور چشم‌هایتان سیاه است برای رفع این مشکل باید پس از تمام کردن آرایشتان، کمی کرم پودر براق و روشن را با انگشت سبابه به آرامی دور چشم‌هایتان بکشید و همچنین روی گونه و زیر استخوان ابرو.

۱۰- آخرین مورد از نکات آرایشی صورت لاغر این اس که معمولا آرایش به خوبی روی پوست‌های خشک نمی‌نشیند و با نمایان شدن چروک‌ها، صورت هم لاغرتر نشان داده می‌شود پس اگر پوستتان خشک است، باید پیش از آرایش حتما از مرطوب‌کننده‌های با پایه چربی کمک بگیرید.