یکی از اصلی ترین فاکتورهای زیبایی، پوست سالم و درخشان است. صرف نظر از سن افراد و با توجه به توصیه متخصصین پوست، استفاده منظم و روزانه برخی از محصولات، نقش مهمی را در سلامت آن ایفا می کنند. در این مقاله ۵ محصول مهم برای مراقبت از پوست را بررسی می کنیم:

 

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

   

1. محلول شستشو

به جرات می توان گفت که استفاده از محلول های شستشو، اولین و مهمترین قدم در مراقبت از پوست صورت است. به یاد داشته باش که گران بودن آنها تضمینی برای بهتر بودنشان نیست و نوع ژل یا مایع این محصولات، بهتر از صابون ها است.

 

۲. ضد آفتاب

نور خورشید علاوه بر مزایای زیاد، حاوی اشعه های مضر است و به همین دلیل پزشکان استفاده از ضد آفتاب ها را در روزهای ابری نیز توصیه می کنند. برای انتخاب بهترین ضد آفتاب، پس از شناسایی نوع پوست خود، با توجه به شهر و محل زندگی مناسبترین اندازه SPF را انتخاب کن. برای مثال ضد آفتاب هایی با SPF 50، از نود و هشت درصد آسیب های ناشی از اشعه مضر نور خورشید جلوگیری می کنند. البته افراد با پوست حساس، برای محافظت بیشتر پوست خود، باید از ضد آفتاب های حاوی “زینک اکساید” و “تیتانیوم اکساید” استفاده کنند.

 

۳. برس های شوینده از جنس سیلیکون

استفاده از این برس ها علاوه بر نرم تر بودن، باعث تمیز شدن عمیق پوست شده و به دلیل اینکه سریعتر خشک می شوند، از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و به نوعی ماساژ پوست محسوب می شود.

 

۴. استفاده از سرم های جوان کننده

این نوع سرم ها معمولا حاوی ۱۳ روغن مفید برای پوست هستند. به راحتی جذب شده و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی سلول های پوستی می شوند.

 

۵. استفاده از پرایمر قبل از آرایش

اگر می خواهی آرایش تو در طول روز بهتر به نظر برسد و پوست از آسیب های ناشی از مواد آرایشی در امان بماند، از پرایمرها استفاده کن. این نوع محصولات باعث جمع شدن منافذ و مرطوب شدن پوست می شوند. به یاد داشته باش که برای قسمت های چرب، بهتر است از مقدار پرایمر بیشتری استفاده کنی.

پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک‌دستی و ماندگاری آرایش می‌شود.

 

ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد. با وجود اینکه مرطوب‌کننده‌ها نیز پوست را نرم می‌کنند، اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب‌کننده رنگی (کرم BB و CC )یا کرم‌های زیرساز آماده می‌کند و پایه‌ای برای ماندگارتر شدن آن‌ها در طول روز ارائه می‌دهد.

     

پیشنهاد ویژه