معرفی کتاب آموزش گام به گام اصول طراحی چهره به زبان ساده :

فصل 1 : شناخت ابزار طراحی

فصل 2 : آموزش ترسیم خطوط و سایه زنی : آموزش ترسیم صحیح خطوط آزاد ، آموزش ترسیم اشکال هندسی دوبعدی ، آموزش ترسیم اشکال هندسی سه بعدی ، آموزش ترسیم دایره و بیضی، نحوه گرفتن مداد و تمرین سایه زنی،آموزش ترسیم سایه زنی از کمرنگ به پر رنگ ( جدول کنتراست سایه) ، آموزش ترسیم سایه یکدست از پررنگ به کمرنگ (تنالیته) ، آموزش ایجاد انواع بافت ها

فصل 3 : آموزش ترسیم خطوط با ارزش : آموزش ترسیم انواع خطوط دو سرنازک ، آموزش ترسیم مژه ، آموزش ترسیم ابرو ، تمرینات ترسیم ابرو

فصل4 : آموزش ترسیم چشم : آموزش ترسیم عنبیه چشم ، آموزش اصول ترسیم اولیه چشم ، آموزش ترسیم چشم تمام رخ و سایه زنی بامداد ، آموزش ترسیم چشم سه رخ و سایه زنی بامداد، آموزش ترسیم چشم نیم رخ و سایه زنی بامداد،آموزش ترسیم چشم و سایه زنی با پودر مداد،آموزش نحوه ترسیم و سایه زنی با پودر چشم کامل ، تمرینات طراحی اولیه چشم

فصل 5 : آموزش ترسیم و سایه زنی بینی با پودر مداد : آموزش ترسیم اولیه 3حالت بینی (تمام رخ-سه رخ- نیم رخ) با مداد، ترسیم مدل بینی سه رخ، ترسیم مدل بینی نیم رخ ،تمرینات مدل بینی

فصل 6 : آموزش ترسیم و سایه زنی لب با پودر مداد :ترسیم سه حالت تمام رخ – سه رخ و ‌نیم رخ لب ،ترسیم لب در حالت سه رخ ،ترسیم لب در حالت نیم رخ ، ترسیم لب در حالت تمام رخ ، تمرینهای ترسیم لب

فصل 7 : آموزش ترسیم و سایه زنی گوش با پودر مداد

فصل 8 : آموزش ترسیم و سایه زنی مو با پودر مداد

فصل 9 : آموزش ترسیم و سایه زنی چهره : مفاهیم کلیدی طراحی چهره تمام رخ ،آموزش اولیه چهره تمام رخ ، آموزش اولیه چهره سه رخ ، آموزش اولیه چهره نیم رخ ، آموزش آموزش طراحی و سایه زنی چهره سه رخ، آموزش آموزش طراحی و سایه زنی چهره نیم رخ ، آموزش ترسیم و سایه زنی به روش شطرنجی ، تمرینات و مدل های تکمیلی

دانلود 25 صفحه نخست کتاب به فرمت PDF

شایان ذکر است در کنار کتاب پکیج آموزش طراحی چهره نیز آماده کرده ایم . پک آموزشی طراحی چهره سیاه قلم از سه  دوره ( مقدماتی ، متوسط و پیشرفته ) تشکیل شده است. دوره مقدماتی شامل ۲۴ جلسه آموزش اصول کلی طراحی و ترسیم اشیا و موجودات میباشد. در دوره متوسط ، با آموزش اصول صحیح کشیدن چهره آشنا خواهید شد و جدیدترین تکنیک های طراحی چهره را به صورت کامل فرا خواهید گرفت در دوره پیشرفته آموزش سیاه قلم به سبک هایپر رئال (فرا واقع گرایی) تدریس شده است.در واقع کل پکیج آموزشی شامل ۸۰ جلسه میباشد . شما با ثبت نام در این دوره امکان ارسال عکس تمرین‌های خود بصورت هفتگی را خواهید داشت تا اساتید ما راهنمایی لازم را طبق این عکس‌ها به شما ارائه دهند.

آموزش مجازی نقاشی

صحبتی از زبان مولف کتاب

کتاب آموزش گام به گام اصول طراحی چهره به زبان ساده

از چه کتابی برای آموزش طراحی استفاده کنم ؟

 

صحبتی با هنرآموزان

همانطور که جسم انسانها به غذا نیاز دارد لذا روح نیز نیازمند غذای فکریست تا آرامش بیابد .گاه این آرامش با خواندن کتاب میسر می شود و گاه با ورزش کردن ، نگاه کردن به یک منظره بسیار زیبا، گوش  دادن موسیقی زیبا ،آواز خواندن و هر چیز مثبت دیگر. آن لحظه که روحتان غرق لذت و شوق آن عمل قرار گیرد دیگر گذر زمان احساس نمی شود و آنجاست که به اهمیت موارد فوق در زندگی روزمره پی خواهید برد.

در دنیای هنر ، عظمت بی پایانی نهفته است که با چاپ این کتاب در این صدد بر آمدیم تا بخشی از شهد شیرین دنیای هنر را به شما دوستداران هنر و هنرجویان گرامی بچشانیم . هنر عظمت بی پایانی دارد . هر چند که خیلی از مطالب جهت انتقال تجربیات قابل توصیف با نوشتن نخواهد بود اما بسیار برای من مهم بود که اثری قابل فهم و گام به گام همانند مراحلی که در کلاس آموزشی گفته می شود به یادگار بگذارم تا شخصی  که تا به حال هیچ درکی از هنر نداشته است با مطالعه و تمرین از روی این کتاب بداند که هنر طراحی تنها برای اشخاص دارای استعداد نیست بلکه معیاردرست ، اراده و پشتکار است که باعث پیشرفت خواهد بود .

با ایمان کامل خواهم گفت آموزشی که این کتاب برای شما به ارمغان خواهد آورد کاملا تضمین شده می باشد . از آنجایی که می دانیم مطالب کتاب با موارد گفته شده  در کلاس برابری نخواهد کرد همه مطالب در کتاب بصورت حلقه های دی وی دی نیز موجود   می باشد و هنر آموز با تهیه آن انگار در کلاس خصوصی شرکت نموده است و می تواند خود را در بالاترین سطح یادگیری قرار دهد.

مطالب گفته شده در حال حاضر شامل سه جلد می باشد . جلد یک برای اشخاص مبتدیست که نیازمند یادگیری اصول طراحی می باشد . جلد دوم برای اشخاصی که می خواهند به لذت چهره کشیدن برسند گرداوری شده است . جلد سوم نیز آموزش گام به گام یادگیری سیاه قلم به سبک  هایپر رئال ( فراواقع گرایانه ) می باشد .

کتاب آموزش اصول طراحی چهره سیاه قلم

سوالات متداول

۱_چه کتابی برای آموزش طراحی چهره بگیرم ؟

کتب متنوعی در سطح کشور هست که درباره آموزش طراحی چهره میباشد اما مطالب یاد شده در آنها بصورت منسجم و یکپارچه نبوده و مطالب را بصورت کلی عنوان نموده است لذا از این حیث کتاب آموزش گام به گام طراحی چهره (جلد۱) کاملا به زبان ساده بیان شده است و در دنیا کتابی منحصر بفرد میباشد . کافیست دوستانی که کتابهای دیگر را مطالعه نمودند این کتاب را نیز مطالعه کنند تا ارزش این کتاب در چشمان آنها مشهود شود .

 

۲_ از چه کتابی میتونم بصورت خودآموز ، طراحی چهره یاد بگیرم ؟

این کتاب از آنجا که مطالب را بسیار ساده عنوان کرده است میتواند بصورت خودآموز کتاب مناسب برای کسانی باشد که بدنبال یادگیری طراحی چهره به صورت اصولی هستند .مطالب گام به گام در جهت پیشرفت هنرجویان توضیح داده شده است تا بتوانند براحتی بصورت خود آموز طراحی کنند .

 

۳_بهترین کتاب آموزش طراحی چهره چیه؟

قطعا کتب بسیاری در جهان منتشر شده است که به شما در این زمینه کمک میکند . اما همانطور که قبلا توضیح داده شد باید ببینید چه کتابی مطالب آموزشی را کاملا قابل فهم بیان کرده است و در این راستا به شما کمک میکند تا رشد کنید . این کتاب از هر لحاظ طوری برنامه ریزی شده است که اگر هنرجو عزمش جدی باشد براحتی بتواند به خواسته خود برسد چرا که ویدئوهای آموزشی موارد گفته شده نیز در کتاب گرداوری شده است و این مورد باعث میشود هنرجو سوالی در ذهن خود مجهول نماند.

 

۴_ من یه خط صاف کشیدن بلد نیستم باید از کجا شروع کنم ؟

این سوال را بارها اساتید هنری شنیده اند که هنرجو میگوید من یک خط صاف نمیتوانم بکشم و از کجا شروع کنم ؟ اکثر هنرجویان عجله دارند که به کشیدن چهره برسند . لذا از این بابت بسیاری به غلط انواع کوزه و مدلهای متنوع را به هنرجو بابت ترسیم میسپارند که این امر موجب دلزدگی هنرجو میشود . هنرجو هر جلسه باید احساس پیشرفت در کار خود را ببیند تا به این امید ادامه دهد . مطالب درون کتاب دقیقا از کشیدن یک خط صاف شروع شده ،چطور مداد دست بگیریم ؟ چطور سایه بزنیم ؟ چطور حجم سازی کنیم ، و در آخر چطور با تناسب درست انواع شکلها را ترسیم کنیم که این سوالات همه در این کتاب رفع میشود طوری که هنرجو در هر جلسه ی کتاب احساس پیشرفت را در کار خود مشاهده میکند .

 

۵_من طراحی بلد نیستم و صفرم و از کجا شروع کنم ؟

 همه از ابتدا شروع میکنند و مهم آنست که چه پایانی برای آنها رقم میخورد . مهم آنست که کسی را برای آموزش انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را در راستای پیشرفتتان پرورش دهد . اما همانند بیماری که داخل مطب دکتر میرود و با اعتماد بجهت بهبود، خود را به دکتر میسپارد و به او اعتماد میکند ، شما نیز بعد از قطعی شدن نظرتان و ثبت نام پکیج آموزشی و تهیه کتاب با خاطر آسوده از این کتابها را استفاده کرده و از پکیج آموزشی استفاده نمایید .‌

 

۶_ آرزومه چهره بکشم اما نمیدونم متد آموزشی چه کسی بهم‌ به بهترین شکل کمک میکنه ؟

این جمله را بارها هنرجویان گفته اند که آرزو داریم چهره بکشیم .‌در عصر جدید تبلیغات بسیار گسترده ای از هنرمندان میبینید اما نمیتوانید تشخیص دهید که چه کسی بهترین کمک را به شما خواهد کرد .برای حل این سوال باید گفت با چاپ این کتابها استاد محمدی بخوبی نشان داده است که دارای متد آموزشی منحصر بفرد خود است و از کسی کپی برداری نمیکند .دوم اینکه مطالب آموزشی ایشان بقدری ساده بیان شده است که هر شخصی با کمی همت و تلاش براحتی میتواند پیشرفت خود را به چشم ببیند . و در آخر شما با دیدن آثار هنرجویان براحتی میتوانید به قدرت انتقال آموزشی ایشان پی ببرید .

 

۷_ خودم‌ کمی بلدم اما چهره هایی که میکشم چرا شبیه نمیشه ؟

اینکه برخی از دوستان ذاتا استعداد دارند شکی نیست اما از آنجا که ما انسانها خیلی موارد را بصورت اکتسابی فرا میگیریم ،این مورد نیز نیازمند یادگیری و آموزش دیدن میباشد .شاید شما بلد باشید اما اصول آنرا نمیدانید ، لذا از این بابت بهتر است از کتاب آموزش گام به گام چهره استاد محمدی استفاده کنید که بدون اغراق واقعا همتا ندارد .حتی میتوانید به کمک پکیج آموزش طراحی چهره ایشان براحتی سطح خود را ارتقاع دهید .فراموش نکنید که بی هنر ترین انسانها در زمینه هنر افراد مغرور میباشند که فکر میکنند خودشان تمه چیز را بلد هستند و از همه بیشتر میدانند در حالیکه هنر دریاییست و ما قطره ای بیش نیستیم .

 

۸_تو چهره ها سایه هام خوب در نمیاد . باید چیکار کنم ؟

برای اینکه سایه های شما بسیار لطیف و نرم باشد و همانند پوست واقعی جلوه کند میبایست شما اصول درست سایه زنی را در کتاب جلد ۱ بخوبی تمرین کرده باشید که در کتاب جلد ۲ (آموزش گام به گام طراحی چهره ) بتوانید با دستمال کاغذی و‌ پنبه و محو کن و گوش پاک کن که ساده ترین ابزار اینکار میباشد براحتی سایه بزنید . چرا میگوییم حداقل ابزار ؟ به این دلیل که وقتی وارد تکنیک سیاه قلم بشوید در آنجا با قلموها و زغال و کنته اینکار را انجام خواهید داد.

 

۹_تتو کار میکنم اما طراحیم ضعیفه ،نمیدونم از کجا شروع کنم تا تقویت کنم کارمو ؟

کسی‌که در زمینه تتو فعالیت دارد کافیست کتاب های جلد ۱ و ۲ را داشته باشد تا طراحی اجسام و‌ موجودات و طراحی چهره خود را تقویت کند و حتی میتواند برای درک بهتر مطالب پکیج آموزشی را در کنار کتابها تهیه کرده تا بهمراه فیلمها بهترین استفاده را ببرد چرا که مهمترین مسئله در بحث تتو طراحی و خطوط و سایه زنیست .

 

۱۰_ چجوری میشه از هنرم پول در بیارم ؟

بعد از اینکه شما چهره یاد گرفتید به مرور زمان میتوانید در بحث سفارش چهره فعال شوید البته به شرط اینکه خیلی خوب یاد گرفته باشید تا مشتری از کار شما رضایت داشته باشد .

 

۱۱_ قبلا کپی میکردم طرح چهره رو اما الان میخوام اصولی یاد بگیرم ؟

مهمترین وجه تمایز و مهمترین امتیاز کتاب طراحی چهره دقیقا همین نکته است که به شما یاد میدهد چطور گام به گام بصورت چشمی کار کنید ،از کجای چهره شروع کنید و به چه سورت و با کدام الگو پیش روید که چهره شبیه به عکس شود . در این کتاب در ابتدا بصورت جز به جز چهره را از چشم و ابرو آموزش داده شده است و بعد از گذراندن آموزش بینی و لب و گوش و‌ مو با بیشترین نکات ممکن چهره ، جز به جز یادداده شده است .

 

۱۲_ تو چهره هایی که میکشم دقتم پایینه ، چیکار کنم دقتم بالا بره ؟

وقتی شما میتوانید یک طراح قوی بشوید که ریزترین جزییات در محیط پیرامون را ببینید و چشمان شما تمام ظرافت های چهره را ببیند ، به فرض مثال در کشیدن چهره تار به تار ابرو ، چروک های داخل لب ، جزییات داخل چشم و … را با دقت بالا ببیند و انرا در طرح خود پیاده کند ، در کتاب آموزش گام به گام طراحی چهره به این مسائل بخوبی اشاره شده است و با داشتن تمرینات بسیار ، شما را به این هدف نزدیک میکند.

 

۱۳_من طراحی پایم خوبه و نمیخوام کوزه بکشم ، میشه از چهره شروع کنم ؟

سه شرط اصلی وجود دارد که اگر شما توانایی آنرا داشته باشید دیگر نیاز نیست از پایه شروع کنید ،۱_ سایه ی لطیف و نرم ۲ _خطوط با ارزش ۳ _ تناسب بندی درست و بدون اشکال اگر شما موفق بشوید این موارد را درست اجرا کنید و هر چیز که در محیط پیرامون هست با اندازه مشخص و تناسب بندی خود ترسیم کنید شما میتوانید مستقیما بسراغ کتاب و پکیج آموزشی طراح چهره بروید ،در غیر اینصورت عجله نکنید ،صبور باشید تا اصولی پیش روید .

 

۱۴_ چه مدت طول میکشه تا من پیشرفت کنم با کتاب ها و پکیج ؟

این سوال رابطه ی مستقیمی دارد با تلاش و همت و پشتکار هنرجو .‌ بسیار حایز اهمیت است که شما طول هفته برای علاقه ی خود وقت بگذارید و تمرین کنید . کم نیستند هنرجویانی که در دوره های آموزش مجازی استاد محمدی ظرف مدت سه ماه از صفر تا صد آموزش را در سه ماه طی کرده اند و در درجه بالای هنری قرار دارند .پس زمان یادگیری شما بسته به تلاش و زحنت شما دارد .

 

۱۵_ نمیخوام زیاد هزینه کنم ، اما میخوام یاد بگیرم ،چون دوست دارم این هنر رو .

از کلیدی ترین واژه های استاد محمدی به این جمله میتوان اشاره کرد که :هنر هزینه نیست ، بلکه سرمایه است . اگر ما انسانها یاد بگیریم با آموزش دیدن بر روی خود سرمایه گذاری کنیم مطمئنا در آینده نه چندان دور نتیجه ی آنرا خواهیم دید و چندین برابر هزینه که کردیم به خودمان باز خواهد گشت . امروزه دیگر مدرک گرایی تاثیری ندارد و انسانها در کارهایی که دوست دارند و میخواهند از آن طریق درآمد داشته باشند سرمایه گذاری میکنند ‌. شما نیز با یادگیری هدفمند به زندگی خود رنگ و بوی تازه ای ببخشید .‌

 

۱۶_ چرا من نمیتونم مثل شما بکشم طرح ها رو ؟

اکثر دوستانیکه ازپکیج آموزشی استاد محمدی استفاده کرده اند یا در کلاسهای ایشان حضور داشتند بعد از دیدن سرعت عمل قلم ایشان واقعا حس حسرت داشتن نسبت به این موضوع را دارند و این سوال در ذهنشان نقش میبندد که چرا من نمیتوانم اینطور بکشم ؟در جواب باید گفت که استاد با چندین سال تجربه و روزها و ماه ها و سالهای متوالی تمرین به این درجه رسیده اند ،چه بسا شما نیز اگر بعد از سالها تمرین و‌ پشتکار حتی از ایشان نیز بهتر اینکار را انجام دهید . پس صبور باشید زیرا که عجله باعث یاس و ناامیدی شما میشود .
آفت هنر ، عجله است

کلمات کلیدی :

سفارش نقاشی چهره – سفارش نقاشی چهره از روی عکس – نقاشی از چهره – طراحی – نقاشی با مداد – طراحی چهره – طراحی چهره از روی عکس – نقاشی چهره با مداد رنگی – نقاشی چهره سیاه قلم – نقاشی – سیاه قلم چهره – آموزش نقاشی چهره – آموزش طراحی چهره