زیورآلات مورد توجه اغلب خانم ها است. کافی است از جلو ویترین مغازه ای عبور کنند، بعضی وقت ها تا به طور کامل هرچی پشت ویترین است تماشا نکنند رد نخواهند شد.بعد از طلا و پلاتین، پای بدلیجات به میان می آید. بدلیجات را به دلیل قیمت مناسب تری که دارد می توانید هر زمان که دلتان را زد یا مدل جدیدی به بازار آمد آن را عوض کنید.

 

زیورآلات

فلزهایی که در بدلیجات استفاده می شوند:

۱ -تیتانیوم :

با این که تیتانیوم کیفیت چندان خوبی ندارد ولی به علت قیمت مناسب به عنوان فلز اصلی بدلیجات انتخاب خوبی به حساب می آیند. درخشندگی قابل توجهی هم دارد. تقریبا هر فلزی که در گل سرها و انواع زیورآلات استفاده می شود تیتانیوم است. در هنگام استفاده از بدلیجات تیتانیوم باید مراقب باشید تا با مواد شوینده و اسیدی تماس نداشته باشید٬ این کار باعث افزایش طول عمر زیورآلات شما می گردد.

 

۲ – استیل :

استیل جنس مناسب تری نسبت به تیتانیوم دارد. استیل از دوام خوبی هم برخوردار است، سیاه هم نمی شود. اگر استیل اصل را پیدا کردید می توانید از اثر «آرام بخشی» آن هم استفاده کنید.

 

۳ – نقره :

نقره به دلیل خاصیت جذب آلودگی زود سیاه می شود.نقره انواع مختلفی دارد معمولا هم اصل آن زیاد در بازار وجود ندارد.

 

۴- مس :

جزو کم کاربرد ترین فلزات در زیور آلات است. دستبندهایی از مس ساخته شده‌اند که هم زیبا هستند و هم مورد توجه جوانان. فلز مس به آرامش و کنترل اعصاب کمک می‌کند. این فلز به خاطر خاصیت مغناطیسی تاثیرش اول بر پوست و بعد از آن به مغز منتقل می‌شود.

 

این روزها مارکها و برندهای مطرحی مانند ورساچه (VERSACE)، بولگاری(BULGARI)، کارتیه( Cartier)، رولکس (ROLEX) و … ویترین جواهر و طلا فروشیها را با طرحهای متنوع و جذاب خود با جنس های طلا، نقره و استیل پر کرده اند اما همچنان برای آنکه بتوانید جواهرات و بدلیجاتی را انتخاب کنید که شما را جذابتر و زیباتر کند باید فرم چهره و رنگ پوستتان را بشناسید و همچنین شناخت کامل از خودتان و موقعیتی که در آن قرار می گیرید داشته باشید. در انتخاب جواهرات و بدلیجات حتماً نکات زیر را در نظر داشته باشید.

 

دستبند مشکی طلایی

 

جواهرات مناسب رنگ پوستتان انتخاب کنید:

اگر پوست‌تان سفید یخی است، ترجیحا به جای زیورآلاتی به رنگ طلایی از رنگ سفید(نقره ای) استفاده کنید چراکه درخشندگی رنگ سفید (نقره ای)، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر می‌کند.

اگر پوست‌تان گندمگون (رنگی مابین سفید و برنزه) است، استفاده ازجواهرات و بدلیجات به رنگ طلایی و ترکیب آن با رنگ طلایی صورتی( رزگلد) برای جلوه پوست‌تان مناسب‌تر است.

 

اگر پوست‌ برنزه یا سبزه تیره دارید، ترجیحا از زیورآلات و بدلیجاتی استفاده کنید که ترکیبی از رنگ طلایی و سفید (نقره ای ) باشند.

 

دستبند مروارید ترکمن

نکات مهم در انتخاب جواهرات و زیورآلات

وقتی از گردنبند پهن استفاده می‌کنید، بهتر است از گوشواره صرف‌نظر کنید‌، چون بخشی از فضایی که برای جلوه‌ی گوشواره‌تان لازم است، توسط پهنی و درخشندگی گردنبندتان از بین می‌رود. ضمنا بهتر است که رنگ سنگ‌های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست‌تان هماهنگ ‌باشد.

 

اگر گوشواره‌ای با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبند صرف‌نظر کنید تا جلوه‌ی گوشواره‌تان بیشتر شود.

 

اگر گردنی کشیده و بلند دارید و اگر موهایتان کوتاه است یا اگر موهای بلندی دارید که همیشه جمع می‌کنید، بهتر است از گوشواره‌های بلند و پهن استفاده کنید.

 

اگر گوش‌های کوچکی دارید، ترجیحا از گوشواره‌های چسبان استفاده کنید.

 

دستبند سنگ سیاه

 

موقع انتخاب دستبند دقت کنید که دستبندتان تنگ نباشد و ضمنا آنقدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن‌تان توی دست لق بزند یا از دست‌ بیفتد.اگر دست‌تان نسبتا چاق است، دستبندی انتخاب کنید که کیپ دست‌تان نباشد.دستبندهای تنگ، دست‌تان را چاق‌تر از آن چیزی که هست، نشان می‌دهند.در انتخاب دستبند باید راحتی دست را هم در نظر بگیرید. اگر دستبندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست‌تان می‌شود، همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ناراضی خواهید بود.

 

همواره احتمال بروز حساسیت های پوستی در اثر استفاده از انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند وجود دارد چنانچه نشانه هایی از حساسیت پوستی مشاهده کردید برای درمان حتماً به پزشکتان مراجعه نمائید.

 

در نهایت همواره بدلیجات و جواهراتتان را براساس سلیقه و معیار های خود انتخاب کنید در این حالت مطمئناً علاقه بیشتری نسبت به آنها خواهید داشت و از خریدتان رازی و خشنود خواهید بود. تقلید کورکورانه از مد روز حس مالکیت و علاقه تان نسبت به آنجه خریداری کرده اید را به مرور از بین می برد و شما را نسبت به استفاده از زیورآلاتتان دلسرد می کند.

 

علاقه مندی ها 0
صفحه علاقه مندی ها خرید را ادامه دهید