رازهای زیباییِ موهای بلند

موها نقش بسزایی در جلوه و جذابیت چهره ایفا می کنند. با توجه به شرایط زندگی، استرس های روزانه و آلودگی هوا، نگهداری از موهای بلند به مراتب سخت تر است. رسیدگی به موهای بلند، نیاز به توجه و مراقبت مستمر دارد و بدین منظور، نکات مهمی را باید رعایت کرد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

۱. دوری از استرس

استرس، اثرات نامطلوبی بر بدن ما دارد و حتی می تواند منجر به ریزش موها و کاهش رشد آن ها شود. فراموش نکن که خواب کافی، تاثیر بسزایی بر سلامت بدن، کاهش استرس و افزایش رشد مو خواهد داشت.

۲. تقویت موها

موها نیز به اندازه پوست، نیاز به مراقبت دارند. استفاده از  روغن های گیاهی برای تقویت ریشه و افزایش رشد موها همواره توصیه شده است.

۳. پرهیز از شستشوی روزانه

شست و شوی روزانه موها منجر به خشکی و شکنندگی موها می شود. پس به هیچ وجه هر روز از شامپو استفاده نکنید. شامپو حاوی سولفات است که استفاده بیش از حد از آن، به موها آسیب می رساند.

۴. دوش آب سرد

آب داغ، رطوبت موها را از بین برده و آن ها را خشک و شکننده می کند. آب سرد، باعث بسته شدن کوتیکول موها و در نتیجه حفظ رطوبت و درخشش آن ها می شود.  دوش آب سرد همچنین باعث تقویت، سلامت و افزایش رشد موها می شود. ترجیحا در پایان استحمام، از آب سرد استفاده کن و یا ترفند دوش گرفتن ۹۰ ثانیه ای را امتحان کن.

۵. استفاده از نرم کننده

یکی از عوامل اصلیِ محافظت از موها، نرم کننده است. نرم کننده با حفظ رطوبت موها، از خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری کرده و در برابر آلودگی و آسیب نور خورشید از آن ها محافظت می کند.